Com la consideració de la infància ha condicionat les iniciatives educatives i la vida dels nens i nenes de la ciutat?
Barcelona és i ha estat una ciutat viscuda per milers de nenes i de nens, la memòria dels quals ha quedat sovint invisibilitzada. Aquest itinerari pretén copsar l’evolució de la concepció de la infància al llarg del temps, des del període industrial i fins a l’actualitat, a fi d’entendre com aquesta ha condicionat les diverses iniciatives educatives, així com la pròpia experiència dels infants a la ciutat.
En aquest recorregut, que s’inicia al barri del Raval, coneixerem algunes de les escoles centenàries més singulars de Ciutat Vella i visitarem espais, com la Casa de la Misericòrdia o la plaça de Sant Felip Neri, que ens permeten construir una memòria de la infància.
Aquesta activitat forma part del cicle ‘Per una educació en llibertat. Barcelona i l’escola. 1908-1979‘
Per a públic general.
Durada: 2 hores.
*Activitat limitada a grups de sis persones com a màxim.