• Sons de la memòria

Sons de la memòria. Activitat 3

Un cicle d'activitats musicals al voltant de la memòria

ACTE 3: SHIVA FESHAREKI + BARBARA HELD
Dissabte 24 d’octubre 2020

  • Taller amb Serafín Álvarez i Daniel Moreno Roldán: 11.30 h
  • Taula rodona amb Arnau Horta, Shiva Feshareki i Serafín Álvarez: 18:30 h
  • Actuació musical de Shiva Feshareki i Barbara Held: 20:30 h

Preu 3€, entrades molt limitades. Reserveu-les aquí.

L’artista anglo-iraniana Shiva Feshareki (Londres, 1987) és una de les compositores experimentals més destacades de la seva generació i una de les principals representants de la darrera fornada del moviment turnabilista. Emprant discs de vinil manipulats i altres artefactes Feshareki ha desenvolupat un fascinant corpus de treball on no hi falten les referències al treball de grans pioneres de la composició electrònica com Eliane Radigue, Pauline Oliveros o Daphne Oram, fundadora del llegendari Radiophonic Workshop de la BBC. L’any 2018 Feshareki va col·laborar amb James Bulley en la compleció i la realització de Still Point, una colossal composició per a dues orquestres, simfònica i electrònica creada per Daphne Oram l’any 1949. Feshareki presentarà una actuació en viu dedicada al treball d’Oram i que comptarà amb la col·laboració de la flautista Barbara Held, amb el disseny de software a càrrec de Javier Rojas.

Segueix la sessió en directe aquí:

……………………..

TALLER DOBLE SALT: Serafín Álvarez i Daniel Moreno Roldán

Per què quan Super Mario salta sentim “Blooing”? Com sona Sonic quan corre? Com fan els productors de videojocs per a gravar sons de coses que no existeixen en el món real? El so i la música donen vida al món d’un videojoc, ajudant-nos a submergir-nos en l’experiència, ja que sense ells ens seria molt més difícil “travessar” la pantalla. Aquests sons acaben formant part del nostre imaginari cultural i poden definir el nostre gust musical i estètic.

Per a molts de nosaltres, la música i els sons que sonen en els videojocs ha estat el nostre primer contacte amb aquesta mena d’efectes i melodies. I és possible que, avui dia, les hàgim aprehès de tal manera que ens seria més fàcil reconèixer el so de doble salt en un videojoc que el soroll d’un salt “real”.

Un taller lúdic-pràctic adreçat a nois i noies d’entre 13 i 17 anys on experimentarem amb diverses maneres de produir música i so per a sonoritzar un videojoc en temps real mentre el juguem. I on ens preguntarem sobre el paper de la música en els videojocs i com aquesta s’ha constituït al llarg de les darreres dècades en el repositori d’una memòria virtual i col·lectiva. Gratuït. Reserva aquí.

 

Serafín Álvarez (Lleó, 1985) és artista, investigador i professor. El seu treball se centra en la representació de conceptes associats a la liminalitat, l’alteritat no humana, el viatge cap a allò desconegut i els canvis en la percepció de la realitat en mitjans audiovisuals contemporanis com el cinema i els videojocs. Daniel Moreno Roldán (Barcelona, 1990) és artista, músic, productor i dissenyador de so. Recentment, la seva feina gira al voltant de qüestions d’obsolescència, nostàlgia i temporalitat en els entorns digitals, així com d’arxivística i conservació a Internet.

 

Les tres activitats formen part del cicle Sons de la memòria i són la continuació de les sessions que es van programar els mesos de març i novembre de 2019, on hi van participar Simon Reynolds, Arnau Horta, Janek Schaefer i Philip Jeck, per una banda, i Julian House, Arnau Horta i Pye Corner Audio (Martin Jenkins), per l’altra.

  • Dissabte, 24 d'octubre De 11:30 h a 13:30 h, 18:30 h i 20:30 h

Sala Moragues.
El Born CCM

Activitat en català i castellà.

Venda d'entrades

3,00 € Actuacions.

La taula rodona i el taller són gratuïts però cal fer inscripció prèvia. Es pot adquirir l'entrada mitjançant el botó de venda d'entrades o a les taquilles del centre.

També es pot fer reserva prèvia per correu electrònic a reserveselbornccm@eicub.net
 o al telèfon
 93 256 68 50 (de dilluns a divendres, de 9.30 a 19 h)

  • bucle_magnetic
  • discapacitat_fisica
Comissariat