Què ens diu l’imaginari col·lectiu sobre algunes músiques i danses? Com reivindicar i dialogar des del que és corporal? Com generar espais de trobada i col·lectivitat des de l’art?
De cos i veu és una taula rodona que reflexiona sobre el pes colonial de la mirada en relació a les danses, la memòria i l’espai públic. De la mà d’algunes ponents dels cicles Balls, músiques i resistències d’Espai Avinyó i Estar, ballar, 3,4 de Bornlab, el programa de mediació comunitària d’El Born CCM, compartirem idees que connecten el fet diaspòric i expressions vinculades al ball i la memòria, pensarem les formes en què aquestes expressions poden ocupar places, carrers i infraestructures públiques en tant pràctiques artístiques crítiques i indagarem sobre les memòries de resistència que es transmeten a través d’elles.
Amb la participació de:
- Isadora Libertad. Ballarina, balladora, coreògrafa i gestora cultural. Amb una base en la dansa clàssica des de petita, va formalitzar els seus estudis a l’Institut del Teatre i posteriorment va realitzar un màster en Gestió Cultural a la Universitat de Barcelona.
- Ana Chinchilla. Profesora de Twerk & bootydance certificada per la coreògrafa Kim Jordan. Chinchilla explica que “després d’alliberar-se de prejudicis i bloquejos propis, va arribar a certificar-se com a professora d’aquests estils”.
- Inès-Sibylle Vooduness. Ballarina, coreògrafa i investigadora cultural. Ha participat com a coreògrafa, ballarina i professora en el Festival Grec, el Mac Festival, el Museu Thyssen de Madrid i el CCCB, entre altres.
- Lidia Martos. Ballarina d’afrobeatz i educadora social implicada en projectes comunitaris a l’Estat espanyol, Togo i Ghana.
- Flora Saez. Professora de dancehall, ballarina, afrofeminista
Aquesta activitat està comissariada i produïda per l’Espai Avinyó Llengua i Cultura (EALC) i Bornlab, el programa de mediació comunitària d’El Born Centre de Cultura i Memòria, en el marc de +Biennal.
En finalitzar la taula, la jornada continua amb diferents propostes, consulta el programa complet!